Wednesday 30 May 2012

PENERANGAN TEMPAT-TEMPAT MENARIK BERDEKATAN IDAMAN HOMESTAY




Idaman Homestay terletak di Banglo No 23, Persiaran Meranti 3, FeldaJaya Trolak, 35600 Sungkai, Perak. Lokasi Idaman Homestay ini sangat strategik kerana berada bersebelahandgn MRSM Felda yang merupakan MRSM yang baru dibuka pada awal tahun 2010 yang lalu.








Selain itu Idaman Homestay juga berada berdekatan dengan TRAP atau lebih dikenali Taman Rekreasi Air Panas Felda Sg. Klah, Sungkai. Ia menjadi tumpuan pelancong dari dalam dan luar negara terutamanya pada musim cuti. Selain itu, terdapat juga kemudahan-kemudahan lain seperti Medan Selera, Surau, kedai-kedai runcit, dobi dan lain-lain lagi. Dengan adanya kemudahan-kemudahan tersebut dan adanya Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS), Idaman Homestay adalah tempat yang strategik untuk dijadikan tempat penginapan. Terutamanya, bagi pengunjung dari perjalanan utara-selatan dan inginkan tempat persinggahan sementara. Idaman Homestay juga sangat sesuai bagi pengunjung yang inginkan suasana yang tenang dan lari dari kesibukan kota.


Antara tempat-tempat menarik lain yang berdekatan dengan Idaman Homestay yang sering menjadi tumpuan pelancong adalah :

  1. Taman Rekreasi Air Panas Felda sg. Klah, Sungkai (TRAP).
  2. Lata Kinjang.
  3. Lata Pongsu.
  4. Cameron Highland.
  5. Kuala Woh.
  6. Sungai Bill
  7. dan banyak lagi tempat-tempat menarik disini......



Pusat pengajian yang terletak berdekatan dengan Idaman Homestay
:


  1. Kolej Mara dan Kolej Taj.
  2. Pusat Latihan Felda Trolak.
  3. SVSR  (Sekolah Vokasional Slim River).
  4. SMKA Slim River.
  5. Politeknik Sultan Azlan Shah (PSAS).
  6. Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI).


Bagi pengunjung yang ingin kan ketenangan dan privacy, Idaman Homestay dikawal oleh pihak security yang bertugas 24 jam untuk memastikan keselamatan pengunjung terjamin.


Jadi apa di tunggu-tunggukan lagi....marilah pengunjung ke Idaman Homestay kami dan rasailah ketenangan disini..pasti berbeza dari yang lain...

::senyum selalu::








No comments:

Post a Comment